Nu onderdeel van LikiFin:

LikiFin voorkomt huisontruiming

De opdracht was eigenlijk heel simpel: Ontruim namens de woningcorporatie een huurwoning. De bewoner was door de verschillende hulpinstanties al opgegeven en ook de Kredietbank Rotterdam had het dossier gesloten. Na het doorlezen van het dossier besloot LikiFin om te kijken of er nog een andere oplossing was.

Belangrijke sleutelrol voor LikiFin

Bij LikiFin zetten we graag die stap extra. Daarom hebben we gekeken of het toch mogelijk was om deze ontruiming te voorkomen. En met succes! Nadat het gelukt was om contact te krijgen met de bewoner en familieleden waren we in staat de casus te bouwen en de woningcorporatie en de Kredietbank weer aan boord te krijgen. Geen gemakkelijke opgave, aangezien er voor zes maanden een ‘geen hulp advies’ was uitgevaardigd.

‘De deuren van de Kredietbank bleven voor deze bewoner gesloten. De datum voor de ontruiming van de huurwoning bleek ook nog voor de datum te vallen van het besluit van de Kredietbank om eventueel het hulpadvies terug te draaien. Wij hebben een sleutelrol gespeeld om de partijen bij elkaar te brengen. Daardoor werd de woningontruiming voorkomen en is de bewoner weer in gesprek met de Kredietbank voor een schuldhulpsanering traject’, aldus Valentijn Jansen, Operational Manager bij LikiFin.

LikiFin heeft als missie mensen een helpende hand te bieden door een manier van betalen te vinden die past bij hun situatie. Deze casus laat zien dat we hier ook echt naar handelen. Zo ontstaat er voor alle betrokken partijen een win-win situatie. Kosten worden beperkt, emotionele schade blijft uit en het ‘probleem’ wordt bij de wortel aangepakt.

Emotionele schade beperkt

Voor deze bewoner is het tij gekeerd. De verschillende schuldeisers hebben inmiddels een voorstel ontvangen vanuit de Kredietbank en zijn hiermee akkoord gegaan. LikiFin blijft monitoren totdat het dossier volledig overgedragen kan worden naar de gemeente. De samenwerking tussen LikiFin, de woningcorporatie, Kredietbank Rotterdam, de bewoner en de familie, geeft de complexiteit van dit soort vraagstukken weer. Het laat tegelijk zien hoe belangrijk het is om hierin samen te werken.

Jansen: ‘Ons doel is om zo snel mogelijk een bewoner te stabiliseren en er voor te zorgen dat de lopende betalingen plaatsvinden. Daarbij denken we mee over een structurele oplossing, zodat een bewoner niet binnen de kortste keren in dezelfde problemen zit’.

Niet in geld uit te drukken

Bovenstaande traject was intensief maar het resultaat is niet in geld uit te drukken. Niet alleen heeft LikiFin een huisontruiming weten te voorkomen, het heeft de bewoner weer de kans gegeven een financieel gezonde toekomst op te bouwen.

Wil je weten hoe onze aanpak ook voor jou en je klanten kan werken?

Bekijk één van onze andere tips & adviezen

Inloggen

Gewoon, met je inlogcode en wachtwoord. Die vind je in het bericht dat je van ons hebt ontvangen.

Wil je betalen zonder in te loggen? Klik op de oranje knop.

Dit komt vanaf een zakelijke pagina